July 25, 2011

Terima Kasih Ya Robbi

Kadang-kadang rencanaMu
Membuatkanku sedikit resah
Seribu hikmah Kau selitkan
Dalam setiap musibah dan ujian yang menimpa

Kadang-kadang aku terasa
Hidup ini penuh dengan teka-teki
Jawapannya sentiasa betul
Jika dijawab
Dengan penuh kesabaran dan ketakwaan

Kadang-kadang aku terjatuh
Kau uji sabarku
Kau uji imanku
Dan kesabaran itu semakin menebal
Semakin kukuh
Seiring dengan iman
Keranaku tahu
UjianMu, setaraf dengan kemampuanku

Ya Robbi,
Tikaku keseorangan
Kau peneman setia
Saatku dalam kesibukan
Kau peliharaku daripada kejahatan
Waktu kesedihan bertapa di hati
Kau mendengar dengan teliti
Sungguh agung kasihMu
Sungguh A’zim sayangMu
Sungguh kerdil terasa
Walau tidaklah seberapa yang kubalas
Namun Kau tetap memberi yang terbaik
Terima kasih Ya Robbi

9:24 pm
25hb Julai 2011
HASIL NUKILAN : ZULAIKHA BINTI KAMAL

3 comments:

  1. bestnyer blog nih,ramai betul pembaca..semoga sukses selalu ok ika..keep it up!

    ReplyDelete

12 897 orang suka baca cerita aku :

Kepada VIP's Blog CORNER MUSLIMAH yang dihormati,


Aku atau bhs s0pannye.."saya' nak ucapkan terima kasih bebanyak sebab sudi melawat and be my follower. Juga, saya ingin memohon maaf andai terkasar bhse, or tercuit hati, terpukul jiwa, ter...err..ter ape lg ekk?? ape pun, mohon maaf lah ye..maafkan tau..you r my fren, hehehe. Hanya Allah yang dapat balas jasa VIPku ini kerana melawat blog yg emmm...yg ape? emm..pandai2 la VIPku menilainye ye..hehe..tQ!! & <3 u all!!