July 31, 2011

Ramadhan Kembali Lagi

Hari ini yang bertarikh 1 Ramadhan
Aku menghitung detik
Aku mengira saat
Dan aku terheret ke memori lalu
Pelbagai warna
Kelam dan suram
Cerah dan cantik
Tapi…yang mana menguasai kehidupanku?
Gelap atau cerah?
Tenang atau resah?
Satu persatu kenangan itu kuselak
Perlahan-lahan memori itu kuimbas
Istighfar terucap berkali-kali
Diselangi Tasmid berulang-ulang
Semoga Ramadhan kali ini
Lebih terisi daripada yang lalu
Lebih menginsafi diri
Air mata ini tetap bertitisan
Mengalir ke pipi menjadi saksi
KeredhaanMu aku harapkan
Pelindung daripada azabMu
Penolong ke Firdausi hakiki
Dan air mata ini terus mengalir
Terasa kerdil dan insaf
Semoga taubatku diterima Ya Robbi..

HASIL NUKILAN : ZULAIKHA BINTI KAMAL

3 comments:

  1. salam Ramadhan, salam ziarah..
    nice entry..puisi tentang diri? semoga menjadi lebih baik ye..
    Nway nk ucap terima kasih sudi jenguk blog saya (atau akak?).. all da best, take care ^_~

    ReplyDelete
  2. wsalam..terima kasih kak hakima..
    puisi umum, sekaligus fikir pasal diri sendiri..
    ^^, suka jenguk blog org lain, take care gak kak..=)

    ReplyDelete
  3. salam zulaikha...lame x nampak ika...;) salam ramadhan yer walau da hr ke 17..hihi...

    ReplyDelete

12 897 orang suka baca cerita aku :

Kepada VIP's Blog CORNER MUSLIMAH yang dihormati,


Aku atau bhs s0pannye.."saya' nak ucapkan terima kasih bebanyak sebab sudi melawat and be my follower. Juga, saya ingin memohon maaf andai terkasar bhse, or tercuit hati, terpukul jiwa, ter...err..ter ape lg ekk?? ape pun, mohon maaf lah ye..maafkan tau..you r my fren, hehehe. Hanya Allah yang dapat balas jasa VIPku ini kerana melawat blog yg emmm...yg ape? emm..pandai2 la VIPku menilainye ye..hehe..tQ!! & <3 u all!!