July 26, 2011

AKU RINDU RAMADHAN

Tika ku sepi sendiri
Jari mengira-ngira detik yang berlalu
Syaaban kian menutup tirai
Ramadhan semakin hamper
Aku rindu detik itu

Saat ramadhan tiba
Disambut penuh syukur dan sabar
Ketabahan diri semakin terdidik
Nafsu membara kian terpadam
Iman semakin tebal

Ya Robbi
Setiap detik dalam Ramadhan
Bibir tak kering dengan zikirMu
Fikiran tak melayang daripada memgingatiMu
Tiada perkataan tanpa pujian untukMu

Dalam muhasabah diri
Lekas terucap istighfar dibibir
Atas dosa-dosa lalu
Semoga terhapus dalam barakah Ramadhan
Hati ini semakin rindu Ramadhan


HASIL NUKILAN : ZULAIKHA BINTI KAMAL

5 comments:

  1. ramadhan dah sangat hampir :)

    ReplyDelete
  2. yaww...betul2x! brape ari je lagi kan? huhu..

    ReplyDelete
  3. betul..ramadhan is around the corner..

    ReplyDelete
  4. Ramadhan Al Mubarak dah datang..semoga segala amalan kita diterima..insyaALLAH..

    ReplyDelete

12 897 orang suka baca cerita aku :

Kepada VIP's Blog CORNER MUSLIMAH yang dihormati,


Aku atau bhs s0pannye.."saya' nak ucapkan terima kasih bebanyak sebab sudi melawat and be my follower. Juga, saya ingin memohon maaf andai terkasar bhse, or tercuit hati, terpukul jiwa, ter...err..ter ape lg ekk?? ape pun, mohon maaf lah ye..maafkan tau..you r my fren, hehehe. Hanya Allah yang dapat balas jasa VIPku ini kerana melawat blog yg emmm...yg ape? emm..pandai2 la VIPku menilainye ye..hehe..tQ!! & <3 u all!!