June 08, 2011

Hey yang bernama manusia!

Hey korang!

Aku nak citer sikit. Kat tempat aku keje, banyak yang kena fikir. Persiapan sentiasa ada sebagai backup kalau ada ape2 yang berlaku. Penat jugak. Pagi dah sibuk memasak..tengahari rehat sekejap 45 minit. Lepas tuh, kena buat persediaan untuk esok. 


Persediaan yang aku cakap tu..kena potong2 sayur, standby untuk masak esok. So, esok takkan kelam kabut. Rutin ni berlaku setiap hari..tapi bukan nih yang aku nak cerita kat korang. Tadi aku rehat seperti biasa..dua tiga hari ni penat sikit. Banyak betullah keje. Tengah aku sedap2 merehatkan badan yang agak penat ni, otak aku tiba2 terfikir..

~Lepas ni nak potong sayur. Sayur kacang panjang, sayur kobis bulat, potong macam biasa. Tempe potong macam yang Kak Ita ajar aku semalam. 

~Setiap hari kena potong sayur..mesti standby untuk esok. Supaya tak kelam kabut.

~Setiap hari kena pastikan barang ada..kalau xde, kena plan esok masak ape. Plan tukar menu.

~Tapi...kenapa tak terfikir untuk standby amalan untuk esok? Mana tahu esok ada ape2 yg berlaku..kita mana tahu kan?

~Kenapa tak risau nak standby amalam untuk esok? Mana tahu..esok ko da tak ada, maut kan Allah yang tentukan..

Ingatan ini untuk aku dan korang yang bergelar manusia..kerana aku juga manusia yang perlu diingatkan..

2 comments:

12 897 orang suka baca cerita aku :

Kepada VIP's Blog CORNER MUSLIMAH yang dihormati,


Aku atau bhs s0pannye.."saya' nak ucapkan terima kasih bebanyak sebab sudi melawat and be my follower. Juga, saya ingin memohon maaf andai terkasar bhse, or tercuit hati, terpukul jiwa, ter...err..ter ape lg ekk?? ape pun, mohon maaf lah ye..maafkan tau..you r my fren, hehehe. Hanya Allah yang dapat balas jasa VIPku ini kerana melawat blog yg emmm...yg ape? emm..pandai2 la VIPku menilainye ye..hehe..tQ!! & <3 u all!!