June 21, 2011

Hanya untukmu


aku masih aku
dan aku ialah aku
aku manusia biasa
punya nafsu dan akal
punya hati dan perasaan

aku tak perlukan kau untuk waktu ini
aku tak perlukan kau untuk tika ini
aku tak perlukan cinta palsu untuk saat ini
aku perlu diriku dan Dia
biarlah aku mencari redhaNya
sebelum aku bersamamu
biarlah aku mencari cintaNya
sebelum kau peroleh cintaku

cintaiku hanya kerana kau mencintaiNya
sayangiku hanya kerana kau menyayangiNya
jangan kau lebihkan cinta dan sayangmu
untuk makhluknya
biarlah dua per tiga sayang dan cintamu
hanya untuk Dia

wahai insan yang bakal bergelar suamiku
kuutuskan puisi hati ini
hanya untuk peringatan aku dan kau
moga kau tabah menempuh segala rintangan nafsumu
kuatkanlah hatimu untuk menemui cintaNya
dan aku
menunggumu di penghujung jalan

aku masih aku
tiada yang berubah melainkan untukNya
hanya untukmu jua



Hasil nukilan : Zulaikha binti Kamal 

2 comments:

  1. suke berkarya eh?samelah kita...hehheh.nice blog.:)

    ReplyDelete
  2. yup..tapi sekrg semangat dh kurg cket..thnx yeah!

    ReplyDelete

12 897 orang suka baca cerita aku :

Kepada VIP's Blog CORNER MUSLIMAH yang dihormati,


Aku atau bhs s0pannye.."saya' nak ucapkan terima kasih bebanyak sebab sudi melawat and be my follower. Juga, saya ingin memohon maaf andai terkasar bhse, or tercuit hati, terpukul jiwa, ter...err..ter ape lg ekk?? ape pun, mohon maaf lah ye..maafkan tau..you r my fren, hehehe. Hanya Allah yang dapat balas jasa VIPku ini kerana melawat blog yg emmm...yg ape? emm..pandai2 la VIPku menilainye ye..hehe..tQ!! & <3 u all!!