June 15, 2011

Aku kini lebih menghargai...

Assalamualaikum...setelah sebulan aku bekerja partime di Pulai Desaru Beach Resort, aku belajar untuk menghargai apa yang aku ada dan tidak mengejar apa yang tidak kumiliki. 

Betapa peritnya dunia pekerjaan di luar sana. Baru aku faham...mereka yang tak berapa baik dalam akademik akan dikerah tenaganya, dan mereka yang agak baik dalam akademik diminta menggunakan akal semasa bekerja...

Dan aku tak mahu selamanya bekerja sebagai Kitchen Helper di hotel tuh. Aku lebih selesa menggunakan akal..I want to be a researcher..insyaALLAH..



vs.



Best jugak jadik Kitchen Helper..boleh blajar masak..terdidik dengan disiplin kat dapur.

Senang sikit kalau da belajar masak nanti nakkahwin,tak payah sibuk2 baru belajar. Betul tak?

Hee...bersyukur dengan apa yang kita ada tau..daaa~

No comments:

Post a Comment

12 897 orang suka baca cerita aku :

Kepada VIP's Blog CORNER MUSLIMAH yang dihormati,


Aku atau bhs s0pannye.."saya' nak ucapkan terima kasih bebanyak sebab sudi melawat and be my follower. Juga, saya ingin memohon maaf andai terkasar bhse, or tercuit hati, terpukul jiwa, ter...err..ter ape lg ekk?? ape pun, mohon maaf lah ye..maafkan tau..you r my fren, hehehe. Hanya Allah yang dapat balas jasa VIPku ini kerana melawat blog yg emmm...yg ape? emm..pandai2 la VIPku menilainye ye..hehe..tQ!! & <3 u all!!