May 18, 2011

sUsAh SaNgAt kE??

Dua perkataan je pun..bukannya susah sangat..payah betul. Ni lah sikap rakyat Malaysia..(aku warganegara sepanyol ea..huhu!)..susah betul la hai nak ucap benda ni. Sakit ati tahu x? Dua perktaan jela..bukannya suruh buat ucapan berjam2, sebut pun xsampai satu saat ok!

Wey, ape yg dua pktaan ni?
Ape yg xsampai satu saat ni?
Laa..apa yg aku kecoh sesangat nih???



haha..ni la sebab nye...
Rakyat Malaysia kalau nak sebut terima kasih tu.. payah la bebenor. Bhsa Inggeris pun 2 pktaan gak.

"Terima kasih, cik."

"Thank you, uncle!"

"Terima kasih, mother-in-law." (Opsss! hehehe)

"Thanks my dear.." (Amboi..kalau yg ni memg ringan la mulut nk ckp.)

"Terima kasih. Datang lagi!" (haha..yg ni biasa kat mall2..haha)

"Ada member card?" ( Eh,tsilap pulakk..tapi aku ske dialog 
  nih..hahaha!)

"Em, terima kasih kak. Saya beli." (ni akad waktu jual beli..dpt   
  gak pahal tau!)

jawapan kepada terima kasih's (tambah 's' kat blkg sebab plural..gurau2 je!) kat atas tadi...

"Sama-sama, dik."

"You're welcome cute!" (cewahhh!)

"Wcome my 'deer'.." (hahahahahaha..!!)

"Sama-sama. Balik rumah dulu ye." (=.=')

"Member card xde.." (aiy0yooo!!)

"Sama-sama, saya jual ye." (nak gak pahala..hehehe)


Aduyai..senang je kot! bukannye susah sangat..ish3x!!

Rakyat Malaysia bertanya..."Apa faedah kalau aku sebut??"
Aku pun jawab.."Banyakkkkkk!!!!"

Faedah :

1) boleh dapat pahala 
2) boleh lembutkan hati orang
3) boleh ambil ati mertua2
4) boleh rapatkan ukhuwah
5) boleh buatkan orang rasa dihargai
6) boleh buatkan org ingtkan kat kita
7) pikir r sdiri yekkk..!! heheheheheheheheheh...

sekian, sori t'emosi cket..keh3x!

No comments:

Post a Comment

12 897 orang suka baca cerita aku :

Kepada VIP's Blog CORNER MUSLIMAH yang dihormati,


Aku atau bhs s0pannye.."saya' nak ucapkan terima kasih bebanyak sebab sudi melawat and be my follower. Juga, saya ingin memohon maaf andai terkasar bhse, or tercuit hati, terpukul jiwa, ter...err..ter ape lg ekk?? ape pun, mohon maaf lah ye..maafkan tau..you r my fren, hehehe. Hanya Allah yang dapat balas jasa VIPku ini kerana melawat blog yg emmm...yg ape? emm..pandai2 la VIPku menilainye ye..hehe..tQ!! & <3 u all!!