May 13, 2011

BiLa BuDaK 7 TaHuN JaTuH cInTa!!

Adik-adikku..ape cer nih?


Emm..masa tengah masak untuk lunch tadi, tetibe mak aku masuk uma gelak2. mak panggil aku dan dia pun mula bercerita..



Akak : mak..cantik tak bunga nih?
Mak  : cantik..=)!
Akak : akak ingat nak kumpul banyak2 laa...
Mak :  hmm..kenapa?
Akak : nak bagi kawan akak la..
Mak : laa...kenapa?
Akak : bia dia CINTA kan akak..hehehe


aku : =D!!! wakakakakaakaka!!


akak-farisah huda




setelah selesai memecahkan perut buncit ni..aku mula mengacau akak menggunakan senduk..hahaha!!

aku   : kak!
akak : emm..(datang kat aku)
aku   : mana bunga kuning tu kak? kak zulai nak tengok..
akak : (blushing)..
aku   : mana kak?
akak : ada kat luar la...
aku   : pergilah ambik..kak zulai nak tengok..
akak : ok..jap ea!

(akak pun berlari keluar memetik bunga di taman..haha) 

(akak masuk sambil berlari2 mmegang beberapa kuntum bunga kuning..)

aku   : akak nak bagi bunga ni kat sape kak? 
           (sambil duduk kn akak kat atas riba aku)
akak : kawan akak la..(sambil membelek bunga kuning)

* skema gilerr ayat aku..hahaha!

aku   : sape?
akak : orang laa...
aku   : yela, nama dia sape?
akak : nak tahu tak? irfan dgn sofea bercinta tau..
           (cuba mengubah topik)
aku   : elehhh..akak, cakaplah. akak nak bagi bunga ni kat sape?
akak : irfan dengan sofea la..
aku   : akak nak bagi kat irfan je kan?? kn?? haha..
akak : hehehe..a'ah..(blushing)
aku & mak aku : wakakakakakkakakaka=D!!




akak & adik
apabila akak mula mempengaruhi adiknya...



adik-farizah huda
adik mula memikirkan tentang teman lelakinya..ehem2x!!


amboi!! berangan mengalahkan akak dia..!

~walaupun agak terkejut..tapi aku trasa nk pecah perut sebab   adik aku yg 7 tahun da tahu cara nak tackle budak..(tapi biasanya..gurl bagi bunga ke boy yg bg bunga ekk??)


~haha..sape2 yg nk tips utk tackle awek or pakwe..tanyalah adik aku nih..

~aku fail la subjek ni..jgn tanya aku..hahahahahhahahah=D!

2 comments:

  1. Ha3.. kiutnye budak2.. tapi rasenye kan, mase kecik2 x terpkir pun nak kawen, pkir nak blaja jauh2..
    baru kebelakangan ni gatal2..
    bahye bdak skrang ek, advance terlajak =.='

    ReplyDelete
  2. aiyo Wangian Dunya..baru kbelkangan ni gatal2 ye? hehe..ngadu dgn kak umi..huhu

    ReplyDelete

12 897 orang suka baca cerita aku :

Kepada VIP's Blog CORNER MUSLIMAH yang dihormati,


Aku atau bhs s0pannye.."saya' nak ucapkan terima kasih bebanyak sebab sudi melawat and be my follower. Juga, saya ingin memohon maaf andai terkasar bhse, or tercuit hati, terpukul jiwa, ter...err..ter ape lg ekk?? ape pun, mohon maaf lah ye..maafkan tau..you r my fren, hehehe. Hanya Allah yang dapat balas jasa VIPku ini kerana melawat blog yg emmm...yg ape? emm..pandai2 la VIPku menilainye ye..hehe..tQ!! & <3 u all!!