May 18, 2011

aku ingin berubah..

sape yg tak nak berubah kepada yg lebih baik? mesti semua org nak berubah jadik yg terbaik, kan? aku pun..aku nak berubah...

ehh..ape yg aku da buat sampai aku betul2 nak berubah??

hmmm.....

kalau dulu aku malas solat..kenapa sekarang bukan masanya untuk berubah? betul tak? sebelum terlambat..bersyukur Allah bagi aku masa, bagi aku nyawa untuk aku bertaubat.

kalau dulu aku malas tolong mak ayah..kenapa sekarang nak susahkan lagi? bagi aku , biarlah tak dapat nak membantu 100%, asalkan aku tak menyusahakan mak ayah.

kalau dulu aku suka mrh2 adik aku, knp bukan sekarang masanya untuk aku berubah menjadi penyayang. teringat kata2 Dr. Sheikh Muzaphar Shukor, "selagi dia masih hidup, beritahulah anda sayang kepadanya sebelum dia tiada lagi..". Em, mcm mana kalau tetibe adik aku kemalangan..maut..nauzubillah, xguna nak menyesal masa tu..Allah bagi peluang, aku nak gunakan sebaik mungkin.

kalau dulu aku malas nak blajar..malas nak memikirkan jawapan latihan, xkan da masuk universiti pun aku nk tiru kawan kan? dah tu ble lg nak berubah? sekarang la masanya, nanti kalau da keje kita nak tiru sape pulak? bos? mustahil.

kalau dulu aku xnak mengalah langsung dengan adik, semua yg aku nak aku akan dapat, sebab aku rasa aku da cukup besar, da cukup kuat untuk melawan adik aku. tapi aku lupa yang Allah Maha Besar. aku nak berubah, biarlah adik yang menang, knp nak gaduh dengan hal2 kcik..kan?

kalau dulu aku selalu sakitkan ati orang, aku nak bahagiakan orang. xnk wat orang marah kat aku lagi..aku nak berubah..knp bukan sekarang? bila lagi?

bangun! bangun! jangan tambah dosa kalau dah tahu pahala tak banyak mana pun..bangun!!



entri ni bukan semata2 untuk menyertai pertandingan yg MO anjurkan..dah sampai masa untuk kita semua berubah..dah samapai masa untuk aku berubah...

VIP's : kalau korang nak join pertandingan ni..klik je 

Semoga berjaya kawan2x!!

5 comments:

  1. da bace tolong komen ye wahai VIP's sekalian..terima kasih bbyk!

    ReplyDelete
  2. the man who decided to chang on the 12th hour dies on the 11th..cuba renungkan....semoga menjadi yg lebih baik :)

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum...

    we got to change ourselves every moment...
    change to a better person...
    it is not a crime...

    jemput baca AKU INGIN BERUBAH di blog ana

    http://annanuruliman.blogspot.com/2011/05/mo-nak-bagi-hadiah-hanya-buat-entry-aku.html

    semoga kita sama2 berubah ke arah yang lebih baik :)

    ReplyDelete
  4. insyaAllah.. pasti boleh berubah menjadi seperti yang dimpikan oleh kamu.. semoga istiqamah dengan perubahan yang dibuat..

    terima kasih sudi join..sebarang update terkini akan dimaklumkan di Laman MO..tq

    ReplyDelete

12 897 orang suka baca cerita aku :

Kepada VIP's Blog CORNER MUSLIMAH yang dihormati,


Aku atau bhs s0pannye.."saya' nak ucapkan terima kasih bebanyak sebab sudi melawat and be my follower. Juga, saya ingin memohon maaf andai terkasar bhse, or tercuit hati, terpukul jiwa, ter...err..ter ape lg ekk?? ape pun, mohon maaf lah ye..maafkan tau..you r my fren, hehehe. Hanya Allah yang dapat balas jasa VIPku ini kerana melawat blog yg emmm...yg ape? emm..pandai2 la VIPku menilainye ye..hehe..tQ!! & <3 u all!!