April 23, 2011

KEROPOK LEKOR DAN MAKCIK

Lucu sungguh! haha..kalau hari-hari makan keropok lekor, hari-hari lah nak bagitahu aku yang dia makan keropok lekor. Tapi takpe lah, aku xkisah pun..lagi 2 minggu aku balik. Nanti aku bantai keropok lekor hari-hari walaupuun kay Johor aku masih belum jumpa lagi keropok lekor black papper. huhu...antara mesej2 yang aku ingat..

"tengah makan keropok lekor dan laksam.."
"lepas solat jumaat makan keropok lekor.."
"alas perot dengan keropok lekor sebelum pergi solat jumaat.."

Sounds funny, right? But never mind. (laugh)

Lepas tu dia cerita kat aku pulak..

Makcik2 kat kampung cari dia sebab da lama x pergi masjid. Memang muka masjid pun, kan? Tapi bila dia da lama x pergi, makcik2 tu sibuk tanya kat mak dia, tanya kat ayah dia..mana si fulan, lama x datang masjid. So, dia pun pergilah masjid setelah menyedari dirinya sudah lama tidak pergi ke masjid. 

(Tapi aku tahu niat dia pergi masjid sebab Allah, bukan sebab makcik2 tu cari atau nak tunjuk makcik2 tu yang dia baik..)

Huhu..hadir majlis kenduri jiran..sume tanya pasal dia. Ini ke akak si fulan, si fulan yang pakai jubah hijau tu  ke? Ni mak si fulan ke...bla...bla...bla..(kur2x)

(smile)

Hmm..manisnya kalau semua orang kenal kita sebab akhlak yang baik (macam si fulan), sebab kebaikan. Tapi pahitnya terasa kalau orang kenal kita sebab akhlak yang buruk...kan??





No comments:

Post a Comment

12 897 orang suka baca cerita aku :

Kepada VIP's Blog CORNER MUSLIMAH yang dihormati,


Aku atau bhs s0pannye.."saya' nak ucapkan terima kasih bebanyak sebab sudi melawat and be my follower. Juga, saya ingin memohon maaf andai terkasar bhse, or tercuit hati, terpukul jiwa, ter...err..ter ape lg ekk?? ape pun, mohon maaf lah ye..maafkan tau..you r my fren, hehehe. Hanya Allah yang dapat balas jasa VIPku ini kerana melawat blog yg emmm...yg ape? emm..pandai2 la VIPku menilainye ye..hehe..tQ!! & <3 u all!!