October 06, 2010

Puisi Buat Sahabat

Dulu katamu,
akulah sahabat baik
Dulu katamu,
aku sentiasa diperlukan
Dulu katamu,
akulah teman yang setia

Tapi..kau?
Kau pengkhianat seluruh alam!
segala aibku kau cela sehingga ke pelusuk dunia
Tidak tinggal walau sepatah pun katamu tentangku
tiada rasa salah dalam hatimu
kau ubah pemikiran mereka
kau ubah pandangan mereka
kau kata aku pengkhianatmu
setiap kata jijikmu
semua tentangku

Bukan setitik air mataku kau kerah 
Bukan sekejap nafasku kau sekat
Aku manusia biasa 
yang masih punya hati dan perasaan
Aku manusia biasa
bukan mudah untuk menjadi sempurna
aku cuba sekurang-kurangnya
tapi kau?
kau pengkhianat

Layakkah kau sebagai sahabat wahai sahabat?
Layakkah?

PENULIS : ZULAIKHA KAMAL

No comments:

Post a Comment

12 897 orang suka baca cerita aku :

Kepada VIP's Blog CORNER MUSLIMAH yang dihormati,


Aku atau bhs s0pannye.."saya' nak ucapkan terima kasih bebanyak sebab sudi melawat and be my follower. Juga, saya ingin memohon maaf andai terkasar bhse, or tercuit hati, terpukul jiwa, ter...err..ter ape lg ekk?? ape pun, mohon maaf lah ye..maafkan tau..you r my fren, hehehe. Hanya Allah yang dapat balas jasa VIPku ini kerana melawat blog yg emmm...yg ape? emm..pandai2 la VIPku menilainye ye..hehe..tQ!! & <3 u all!!