October 27, 2010

PUISI : ALLAH DI HATIKU

Sesungguhnya
tiada yang melihat
melainkan yang Maha Melihat
tiada yang mendengar
melainkan yang Maha Mendengar
tiada yang mengetahui
melainkan yang Maha Mengetahui

Ya Allah
Hanya Kau di hatiku
nur-Mu penerang jalan
membawa aku ke lorong agamu-Mu

Ya Allah
Hanya-Kau di hatiku
kasih-Mu tidak ternilai
sayang-Mu tidak terkira
kebesaran-Mu terlalu agung
tiada lagi yang perlu dipertikaikan
Kau Maha Agung

Sesungguhnya
Allah di hatiku..


PENULIS : ZULAIKHA
HASIL SUMBANGAN IDEA : NURLIYANA MD KHAIRI & NORHIDAYAH MUHAMAD

CATATAN : SAJAK INI TELAH DICIPTA BERSAMA SEMASA PROGRAM PEMBANGUNAN MODAL INSAN DI KIDURONG PADA 27/10/10 (AHAD).

No comments:

Post a Comment

12 897 orang suka baca cerita aku :

Kepada VIP's Blog CORNER MUSLIMAH yang dihormati,


Aku atau bhs s0pannye.."saya' nak ucapkan terima kasih bebanyak sebab sudi melawat and be my follower. Juga, saya ingin memohon maaf andai terkasar bhse, or tercuit hati, terpukul jiwa, ter...err..ter ape lg ekk?? ape pun, mohon maaf lah ye..maafkan tau..you r my fren, hehehe. Hanya Allah yang dapat balas jasa VIPku ini kerana melawat blog yg emmm...yg ape? emm..pandai2 la VIPku menilainye ye..hehe..tQ!! & <3 u all!!