October 15, 2010

PUISI : AKU RINDU PADA-MU

Hatiku semakin sepi
Sunyi tanpa zikir
Lidahku kelu tak terkata
Bisu dengan pujian untuk Mu
Mataku makin kabur
Buta pada keagungan dan kebesaranMu
Telingaku tuli
Payah untuk mendengar khabar tentangMu

Ya Tuhanku,
Hatiku rindu padaMu
Semakin jauh terasa diri ini
Hilang tanpa Nur Mu
Kembalikan hatiku pada Mu
Terangi jalanku dengan secebis cahaya
Jauhkan hatiku dengan hasutan musuh
Jauhkan hatiku dari keangkuhan nikmatMu yang
fana

Seandainya esok masih ada untukku
Seandainya kau masih beri nafas untukku
Aku bersujud padaMu Ya Allah
Kau masih buka pintu taubat
Sesungguhnya aku terlalu merinduiMu

PENULIS : ZULAIKHA

No comments:

Post a Comment

12 897 orang suka baca cerita aku :

Kepada VIP's Blog CORNER MUSLIMAH yang dihormati,


Aku atau bhs s0pannye.."saya' nak ucapkan terima kasih bebanyak sebab sudi melawat and be my follower. Juga, saya ingin memohon maaf andai terkasar bhse, or tercuit hati, terpukul jiwa, ter...err..ter ape lg ekk?? ape pun, mohon maaf lah ye..maafkan tau..you r my fren, hehehe. Hanya Allah yang dapat balas jasa VIPku ini kerana melawat blog yg emmm...yg ape? emm..pandai2 la VIPku menilainye ye..hehe..tQ!! & <3 u all!!