October 13, 2010

CERITA DALAM KELAMBU BSBI 2010

TAJUK SKEMA : PELAJARANKU YANG DIPANDANG SEPI ( zaheda azam )

Hoho!
Dapat tawaran belajar di upm
pasang azam baru
nk siapkan work on time
tak nak tangguh2 lagi dah
tak nak lagi study last minute
minggu orientasi ikrar sungguh2
aku berikrar akan belajar bersungguh2
demi tanah air tercinta
demi ibu bapa tersayang
demi masa depanku
muka berseri
hati suci
senyuman lebar sebagai anak bangsa

Ujian 1 dua minggu lagi
tak pe..lama lagi
enjoy dulu ok
makan-makan, jalan-jalan
maklumlah ptptn dah masuk
beli baju baru, beg baru
kasut pun beli baru
Ujian 1 seminggu lagi
minggu depan dah ujian 1 wey!
bangun2x! study..
relaxlah wey..baru ujian 1
tidur dulu..tak cukup tidur tak boleh study lah
em..tidur..tidur..tidur..
zzz
alamak! esok dah test
macam mana ni?
banyak wey nak kene baca
baru sedar pulak carry marks 15%
mati aku!!

Em test 1 jadikan pengajaran ye
test 2 nak study awal
konon!
test 2 lepas cuti raya
ada sambutan raya untuk kos pulak...
tak pe, enjoy satu malam je
em makan-makan
nyanyi-nyanyi
main-main
hoho =D!
next week test 2
dah start buka buku nak study
khusyuk giler
mulut terkumat-kamit
pastu gelak tetibe
kenapa2x?
nota tu klakar ke?
hampeh!
buku kat atas paha
fb kt depan mata
bangun wey bangun!
ok2..bagi aku setengah jam ye..
em..
setengah jam berlalu
laptop ditutup
baca buku,
5 minit kemudian
mata pulak yang ditutup
kuang3x!

Huh! tak insaf lagi ni.
2 minggu lagi final exam dah
assignment hujung sem berlambak dah..
presentation lagi..
kerja kursus lagi..
mulut dah start membebel..
kalau tak de semua tu aku dah boleh study utk final dah
tapi mlm sempat fb lagi..even demam
yela
penat otak memikir pasal work
nk rehat japok, aku senyum =)
lalalalalala..
alamak wey!
final next week!
assignment tak siap lagi nih
presentation PRT, BBI
report CAG lagi
ok2x..relaks
buat satu-satu dulu ok
mula-mula ko tidur dulu
rehatkan otak..
dah relax baru buat keje
zzzz 
emm..tlajak tidur pulak!
hoho..

Oit bangunlah!
esok final exam wey!
Hah? Yeke?
aduh wey...mcm mana ni?
ko ada nampak nota CAG aku tak?
semlm ko ada pinjam nota SKP aku kn?
agak2x ko bile Dr. free? aku tak fhm statistik lah
wey..korang ada jadual exam tak???
argh3x!!!

ish3x!
teruk..teruk..
sedarlah wey..bangun..huhu

PENULIS : ZULAIKHA KAMAL

*aku pun sama je.
maaf pada sesiapa yang terasa, ini cuma hiburan dan kenangan ok.

No comments:

Post a Comment

12 897 orang suka baca cerita aku :

Kepada VIP's Blog CORNER MUSLIMAH yang dihormati,


Aku atau bhs s0pannye.."saya' nak ucapkan terima kasih bebanyak sebab sudi melawat and be my follower. Juga, saya ingin memohon maaf andai terkasar bhse, or tercuit hati, terpukul jiwa, ter...err..ter ape lg ekk?? ape pun, mohon maaf lah ye..maafkan tau..you r my fren, hehehe. Hanya Allah yang dapat balas jasa VIPku ini kerana melawat blog yg emmm...yg ape? emm..pandai2 la VIPku menilainye ye..hehe..tQ!! & <3 u all!!